Išrašas
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2017 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. A-220
(2018 m. liepos 5 d. įsakymo Nr. A-680 redakcija)
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
3. Raštvedys turi atitikti šiuos reikalavimus:
3.1. turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą arba specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų;
3.2. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą viešojo administravimo institucijose, gyvenamosios vietos deklaravimą, asmens duomenų apsaugą, dokumentų valdymą, rengimą, tvarkymą, apskaitą, saugojimą;
3.3. turėti raštvedybos įgūdžių;
3.4. mokėti dirbti kompiuterinėmis Microsoft Office programomis, kita organizacine technika.
3.5. gerai mokėti lietuvių kalbos rašybą, skyrybą, išmanyti kalbos kultūros pagrindus;
3.6. mokėti sisteminti informaciją;
3.7. būti atidus, pareigingas, turėti gerus bendravimo įgūdžius.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
4. Raštvedys vykdo šias funkcijas:
4.1. techniškai aptarnauja seniūną;
4.2. tvarko seniūnijos gautus ir parengtus dokumentus vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis, Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, kitais teisės aktais ir savivaldybės institucijų teisės aktais:
4.2.1. priima ir peržiūri gautą korespondenciją, atlieka pirminį jos tvarkymą;
4.2.2. registruoja dokumentus jų gavimo dieną dokumentų valdymo sistemoje ,,Kontora“ pagal patvirtintą dokumentų registrų sąrašą;
4.2.3. paskirsto užregistruotus dokumentus ir gavimo dieną dokumentų valdymo sistemos ,,Kontora“ priemonėmis teikia seniūnui susipažinti ir paskirti vykdyti;
4.2.4. kontroliuoja gautų dokumentų užduočių vykdymo terminus;
4.2.5. registruoja seniūnijos parengtus dokumentus nustatytuose registruose tą dieną, kai jie pasirašomi;
4.2.6. siunčia dokumentus adresatams;
4.2.7. kontroliuoja išsiųstų seniūnijos iniciatyvinių dokumentų užduočių vykdymą;
4.2.8. sistemina dokumentus (kaupia bylose) pagal seniūno patvirtintą dokumentacijos planą;
4.2.9. sudaro ateinančių kalendorinių metų seniūnijos dokumentacijos planą ir registrų sąrašą kasmet iki lapkričio 1 d. ir juos teikia Šiaulių regioniniam apskrities archyvui derinti;
4.2.10. rengia dokumentacijos plano papildymų sąrašą, jeigu per kalendorinius metus susikaupė dokumentų, kuriems nenumatyta bylų dokumentacijos plane, ir jį teikia derinti ir tvirtinti kartu su kitų metų dokumentacijos planu;
4.2.11. sutvarko seniūnijos veiklos dokumentų bylas praėjus vieneriems metams nuo jų užbaigimo;
4.2.12. sudaro ilgo ir nuolatinio saugojimo bylų apyrašus, laikino saugojimo bylų sąrašus per dvejus metus nuo jų užbaigimo, bylų apyrašus kartu su padalinio istorijos ir dokumentų tvarkymo pažyma teikia Šiaulių regioniniam apskrities archyvui derinti;
4.2.13. saugo seniūnijos dokumentų bylas saugykloje teisės aktų nustatytą saugojimo terminą, tikrina jų fizinę būklę. Jeigu seniūnija neturi dokumentų saugyklos, periodiškai (ne rečiau kaip kartą per dvejus metus) kontroliuoja, ar pagal apskaitos dokumentus yra visi dokumentai ir bylos. Nustatęs, kad dokumentų ar bylų trūksta, organizuoja paiešką, o jų neradęs surašo dingusių dokumentų (bylų) aktą ir teikia jį tvirtinti seniūnui;
4.2.14. atrenka dokumentus naikinti pasibaigus teisės aktų nustatytiems dokumentų saugojimo terminams, surašo naikinti atrinktų bylų (dokumentų) aktą, sunaikina dokumentus tik atlikęs jų vertės ekspertizę ir sprendimą dėl dokumentų naikinimo suderinęs teisės aktų nustatyta tvarka;
4.3. tvarko seniūnijos elektroninį paštą, seniūno pavedimu rašo ir siunčia elektroninius laiškus;
4.4. savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka aptarnauja interesantus telefonu ir jiems apsilankius seniūnijoje, tvarko piliečių ir kitų asmenų prašymus, pareiškimus, pasiūlymus ir skundus, kontroliuoja jų nagrinėjimo terminus ir atsakymų apie nagrinėjimo rezultatus pranešimą pareiškėjui, užtikrina konfidencialumą;
4.5. užtikrina seniūnijos raštvedžio žinioje esančių antspaudų, spaudų ir dokumentų saugumą;
4.6. išrašo seniūnijai priskirtos teritorijos gyventojams šeimos sudėtį, gyvenamąją vietą ir kitas faktinę padėtį patvirtinančias pažymas, išskyrus atvejus, kai faktinė padėtis pagal teisės aktus turi būti patvirtinta kitais dokumentais;
4.7. tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenis pagal valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus patvirtintų Gyvenamosios vietos deklaravimo taisyklių reikalavimus ir, vadovaudamasis Registrų centro direktoriaus patvirtintu Asmenų įtraukimo į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą tvarkos aprašu, įtraukia asmenis į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą;
4.8. palaiko nuolatinius ryšius (keičiasi informacija) su valstybės institucijomis ir įstaigomis, išduodančiomis asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, su valstybės įmone Registrų centru;
4.9. renka nustatyta tvarka vietines rinkliavas ir kitus mokesčius, atsako už surinktų pinigų saugojimą, iki nustatytų terminų įneša juos į savivaldybės administracijos kasą;
4.10. renka ir nustatyta tvarka teikia duomenis, reikalingus ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikų apskaitai;
4.11. rengia teisės aktų nustatyta tvarka dokumentus, susijusius su seniūno atliekamais notariniais veiksmais;
4.12. rengia ir tvarko dokumentus seniūnui priskirtais personalo valdymo klausimais;
4.13. tvirtina seniūnijos dokumentų kopijas, nuorašus, išrašus;
4.14. pildo seniūnijos darbuotojų ir asmenų, atliekančių viešuosius darbus, darbo laiko apskaitos žiniaraščius.
5. Raštvedys yra tiesiogiai pavaldus seniūnui ir vykdo kitus seniūno pavedimus seniūnijos kompetencijos klausimais.